A parte più impurtante di mantene a tomba hè di assicurassi chìlapidehè pulitu. Questa guida definitiva per a pulizia di una lapide vi darà cunsiglii passu à passu nantu à cumu mantene a so megliu aspettu.
1. Valutate a necessità di pulizia. A prima cosa chì duvete fà hè di dumandà si a petra hà veramente bisognu di esse pulita. U marmaru è altri materiali sbiadiranu naturalmente cù u tempu, è ogni lavaggio pò dannà a petra, ancu s'è vo site assai gentile. Se e petre ùn anu micca bisognu di esse pulite, pudete truvà altri modi per commemorà i so ricordi. Se a petra hè sporca di fangu o altri materiali, allora pulitela. Basta à capisce chì una volta chì cuminciate à pulisce e petre, vi accurgerete chì avete bisognu di fà lu regularmente.

2. I prudutti chimichi aggressivi ponu dannighjà a petra. Sceglite saponi dolci è delicati. Cumprate un detergente non ionicu. U sapone non ionicu ùn cuntene micca sali aggressivi chì ponu dannighjà e lapidi.
3. Raccoglie i vostri arnesi. Una volta chì avete u vostru detergente, pudete raccoglie i vostri materiali rimanenti. Avete bisognu d'acqua pulita. Portate vestiti morbidi è puliti cum'è asciugamani vechji o magliette, è cumprate spugne. Quelli naturali sò i migliori, perchè hè improbabile chì danneghjinu a petra. Portate cuscinetti è spazzole non metalliche. Sceglite parechje spazzole diverse cù diversi livelli di durezza.

4. Verificate s'ellu ci sò danni. Sè vo vede segni di danni, assicuratevi di pulizzialla cù molta cura.
5. Pulizia di a lapide di granitu. Una volta verificata a petra, pudete cumincià a vera pulizia. Seguitate l'istruzzioni nantu à u vostru detergente. Mischiate cù acqua adatta. Bagnate a vostra spugna in u vostru secchiu è asciugate delicatamente a superficia di a petra. Quandu avete eliminatu u primu stratu di polvere o terra, pudete aduprà u vostru pennellu. Bagnate i vostri pennelli, poi aduprateli per sfregà delicatamente ogni parte di a petra.

6.Eliminate alcune sustanze fungine da a petra.
7.Hè impurtante sapè cù quale tipu di petra avete à chì fà, è diversi tipi richiedenu diversi metudi di pulizia. U marmaru richiede un trattamentu più ligeru chè u granitu. Pre-immergete a petra cù acqua pulita. Ripetite stu prucessu ogni 18 mesi. Una pulizia frequente renderà u marmaru ruvidu. U calcare hè un'altra scelta pupulare per e lapidi. Aduprate u metudu di pulizia di u marmaru per pulisce u calcare.

8.Dumandate à un espertu. L'espertu pò dì vi l'età apprussimativa di a petra. Serà ancu capace di determinà chjaramente u materiale è di cunnosce u metudu è a frequenza di pulizia curretti.

9.In più di esse mantenutu currettamentelapidi, cunsiderate a decorazione di u cimiteriu. Fate dumanda à u cimiteriu per una lista di regulamenti, certi materiali ùn sò micca permessi.

Data di publicazione: 03 di nuvembre di u 2021